DI:s månadsmagasin Diego går i graven. Tidningen kommer ut med tre nummer till innan medarbetarna flyttar över till huvudtidningen.
Det är synd då Diego under de senaste åren har fyllt ett tomrum någonstans mellan Fokus überseriositet och modemagasinens emmellanåt lyckade försök till god journalistik.
I senaste numret, som jag hittade under en hög av kladdiga gratistidningar på ett Öresundståg, har Diego-redaktionen tagit pulsen på ”den orädda generationen”. De utgörs av kvinnor födda på 80-talet som enligt tidningen sopar mattan med sina manliga kollegor. Bland de intervjuade finns Arenas debattör Katrine Kielos, stjärnkonsulten Sara Najafi på Accenture och Johanna Möllerström som kan titulera sig aktiestrateg, politiker och författare.
Kanske inte världens mest nyskapande idé, men smart och välskrivet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Låter som en väldigt intressant artikel, tack för tipset!
Hade redaktionen lyft blicken från Stockholm hade de kanske hittat Sveriges bästa webredaktör i Skåne...
Skicka en kommentar