måndag 30 juni 2008

Resfeber

Jag känner pirret i kroppen och rastlösheten i magen. I förrgår letade jag biljetter till Oktoberfest i München. Det är i september. Jag längtar ut och bort.
Vad skulle jag inte göra för en lägenhet i Williamsburg, New York just nu. Eller Berlin, staden som jag har tillbringat alldeles för lite tid i för att egentligen lära känna, men jag tror nog att vi skulle komma överens du och jag. Barcelona, älskade Barcelona, eller Sevilla med apelsinträd och aprikoser stora som svenska äpplen. Men inte Madrid, där trivdes jag aldrig.
Tittar på bilder från vännens sommarhus i Danmark och tänker att den danska landsbygden är rätt fin ändå. Det är något med ljuset och det mjuka, nästan yrselframkallande landskapet som inte finns någonannanstans.
Till hösten ska jag bort, i min fantasi är biljetten redan bokad och lägenheten kirrad.

Lovely, lovely Williamsburg.

1 kommentar:

Pollyester sa...

Jag ber om ursäkt!
Redan nu kan jag ju be om ursäkt, nästa gång vi träffas kommer jag nog dissa dig och få dig att tycka illa om mig. Nu var det gjort.

Tycker du är dålig på att uppdatera din blogg. Händer ingenting i ditt liv? Vart du än vill åka så vill jag också åka med. Ett helt år sedan jag var iväg sist, hela min kropp darrar i frustration över att jag inte kan åka till Alaska... eller någon annan del av världen för den delen. Det finns så mycket som jag vill fotografera!

För att göra dig lite glad (och för att jag skall slippa gå in via Schmunkens kommentarsidor) så skall jag nu lägga till dig som permanent länk på min bloggsida. Bra va?!

Ha det gytt!