fredag 4 april 2008

Jag vet, jag vet...

Modemissar jag fortfarande tvingas bevittna:
1) Thailandsbyxor - Du har luffat runt i Asien i åtta månader och helt plötsligt är det ok att komma till KB på nyårsafton i ett blekorange tygstyck med två hål för benen. Trodde du, ja.
2) T-shirt, skjorta, v-ringad tröja - En gång när jag var 15 var det faktiskt en kille som hävdade att det hade med status att göra och det var därför som han var tvungen att ha tre plagg bara på överkroppen. Antar att han syftade på klädmärket och inte mängden kläder. Medan resten av klassen höll på att frysa ihjäl öppnade han fönstret.
3) Skinnjacka med mudd till smala på jeans på pinnsmal kille - Du kanske har ett BMI på 15, men det ursäktar inte att du försöker se ut som en gangster även om du bevisligen skulle förlora en fajt mot en 14-årig tjej. Det finns kläder för smala människor (ett rätt stort utbud faktiskt). Jag lovar.
4) T-shirt med text - Jag vet att det ska vara sommarens stora grej, för de som inte hakade på trenden för ett år sedan, men jag kan inte hjälpa det. Jag är redan trött på den.
5) Mellanblå jeans med tråkig passform - Hur? På Kille, 30+ med randig skjorta (nerstoppad), finskor och prydlig klippning. Var? I baren där han försöker övertala dig och väninnan att det är en jättebra idé att ni följer med honom och polarna till Skeppsbron. När? Precis när du lyckats övertala dig själv att du inte i ren protest ska fortsätta vara singel resten av livet.

1 kommentar:

schmunk sa...

Hej Mimmi! Jag ska lägga detta på minnet. Jag tror dock inte jag fallerat på någon av dessa punkter ännu. Dock tycker väl jag att skjorta + stickad tröjja är ok, man skippar t-shirten bara.